Appy <3

Gick upp kl halv 7, åt frukost och sedan stack vi iväg till stallet!! :D Strålande sol och redan grymt varmt, usch, det kommer bli en stekhet dag idag…

 

När vi kom dit så träffade vi Caron. Hon hade rekommenderat att jag skulle prova Sally men igår var hon på en hästmarknad och fick med sig två hästar hem. En vit westernhäst och en appalosa som kunde engelsk ridning, perfekt!! Så det blev att jag red den ist vilket jag är glad över då Sally var lika stor som ett berg :O

 

Tyckte synd om appalosan för den hade inget namn, kallade den för Appy men vi ska nog komma på ett bättre namn åt den ;) Den var runt 150 cm i mankhöjd och var ganska smal, Caron sa att hon skulle göda upp den!! BRA! :D

 

Jag provred och den var jättesöt, ibland knäppte den av i nacken, ibland gick den i form (dock otroligt ostadig) och ibland bara med huvudet rakt fram. Den är inte så utbildad så det blir att rida grunderna ett tag så som gas och broms. Appy har en förmåga att när man gör halt så går han några steg, det ska vi öva bort ;) sedan ska vi även öva på att han ska ta innerskänkeln bättre. När han gör allt det så ska vi börja öva samma sak i trav och sedan gå över i galopp. Han behöver verkligen jobba med sin galopp, men det blir lite senare :) ett projekt som de sa! Hoppas det går bra!

 

Missade helt att ta med kameran så det blev inga bilder men det kommer nästa gång jag åker dit!

 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan efter lunch ska vi åka upp till Erik och Robins dotter, Hanna. Hon har hästar och grisar på sin gård ;)

 

KRAM KRAM!<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad kul :D

2010-08-29 @ 17:53:49
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Anna

Du tar väll med den hem till Sverige sen väll :P? Om den blir fin ;)

2010-08-29 @ 17:55:29
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad roligt! Hoppas att du får det lika roligt på hästgården sen också <3

2010-08-29 @ 22:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0