Jet-lag, HATA!!

Jag är så sjutk jetlaggad, nu är klocken 18.43 här fast i mitt huvud är den 12.43 och jag vaknade kl 5 i morse. JIPPIE!

Jaa, ni har ju hört om min cheerpractice. Jag, Eric och Robin åt lunch och därefter körde Robin mig till ett stall kanske 20 min bort. När man gick in där så kom man direkt in i ridhuset (!) och där höll de på att lös hoppa en appalosa. Han var mycket duktig och sedan visade det sig att hon som ägde hästen går på Morse High School (som jag). Det är mycket bra att träffa några innan skolstarten! :)
Sedan gick vi upp för en liten ramp och där var stallet. Det var så sjuuuuuuuuukt fint och gulligt. Hade kameran i bilen och det var inte läge att springa och hämta den för att ta en bild men kommer kanske tillbaka dit och då kan jag ta en bild :D iaf, det var grymt sött. Mitt i stallgången stod en kritvit häst med blå ögon, hehe... den hade en sorglig historia bakom sig.
Ägaren till hästen kunde inte ha kvar henne längre så hon var tvungen att sälja hästen. De nya ägarna blev rädda för den så de gjorde ingenting med den pga av det. Så var det i 5 år. Därefter såldes den vidare till nya ägare som bara lät den stå i en hage i 2 år. Då fick den första ägaren reda på det och köpte tillbaka hästen så nu har den det bra igen. Hästen var smal men ändå helt okej. Den hade varit i stallet i 4 dagar nu och hon tränaden den i ridhuset ett tag :) på allt detta så är hästen döv xD

Allt som allt, i stallet finns 12 hästar. Mycket lagom och det är vääldigt fint och mysigt.

Efter stallet åkte vi till Robin och Eriks sommarstuga i södra Brunswick. De gick ner och badade i havet (KALLT!!) medans jag tog en tupplur, välbehövd!
Nu ligger jag här hemma igen i min säng och ska nog sova lite mer, hehe!
Hoppas ni har det bra i Sverige :D KRAAAM!<3

(Bilder kommer när jag orkar ladda in dem! :P)

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysigt med fint stall :D:D Se till att bli kompis med den tjejen då ;);)

2010-08-20 @ 15:00:07
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Michelle

Håller med anna! då kanske du får rida hennes häst :P

2010-08-20 @ 15:54:00
URL: http://chelles.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, en döv häst x) jag kan komma och snacka lite teckenspråk med kraken!!

2010-08-20 @ 16:44:33
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: Sofie

Amanda du skulle ha lärt johanna teckenspråk! x) Stackars lilla hästen, tur att den har det bra nu :D

Men som de andra säger, se till att bli kompis med den där tjejen! Då blir det både lättare att börja skolan och du får säkert hänga med till stallet mycket då! :P <3

2010-08-21 @ 12:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0