Överlevde! :)

Sitter nu i yearbook class och vill ni veta en sak. Jag överlevde presentationen i Forensics :D De gick faktiskt bra och jag fick beröm av Mrs. Larosa (läraren!). Puh, så nu kan jag släppa det. Skönt!

Ikväll ska vi ha projekt Nov igen :) Lyssna på julsånger och göra något juligt, supermysigt! Längar till julen! :)

Har hört, läst och sett att ni har snöstorm hemma :) Kom det mycket snö? Nu kan ni galoppera i snön, underbart!

Kram kram <3

Svar till Karin:
Hmm, literaturen har tyvärr ändrats nu. Vi har hitils läst 4 böcker kan ge en lite presentation av dem.
The glass castle - en bok om en familj med 4 barn där barnen är mera vuxna än föräldrarna. Det är en mycket deperimerande bok när de inte har mat för dagen och så. Men den slutar ganska bra iaf!

The Road - deperimerande, tråkig och mörk. Så beskriver jag den boken. Svart rakt igenom, verkligen ett lidande att läsa den boken då den även var svår att följa.

Stephen King - en bok med kort historier. Ganska spännande och äcklia historier med gigantika råttor och barn som mördar vuxna men han kan även skriva fina historier. Dock den bästa boken hitilis som vi har läst!

The cuckoo's nest - den boken läser vi just nu. Helt okej men ganska enformig. Handlar om ett mentalsjukhus och historien är skriven ut en man's ögon. Alla där tror att han är både döv och stum men det stämmer inte. Han vill bara inte prata. Det kommer in en man där som inte är mentalt sjuk men spelade galen för att slippa fängelse i 8 månader. Så boken är om hur han försöker förändra sjukhuset!

Så det är böckerna vi har läst hitils. Låter uppflyftande va? :P
Va roligt att du läser min blogg. Hoppas att ridningen fortfarande fungerar super :D Och ge Anna en kram ifrån mig! ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

King-böckerna har vi i skolan - borde läsa dom...!

2010-11-09 @ 21:38:50
URL: http://amandatillenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0