May I have some butterbeer, please!

Halloj!

Har jag berättat att jag har klippt mig? Hmm, tror det var i torsdag som jag lär någon annan än Ida-Marie röra mitt hår med en sax. Men jag är faktiskt nöjd :) Det är kort men det är skönt även som det känns lite ovant.

Aja, idag har varit en smockad dag. Det började med att vi gick up kl 5.30 och satt i bilen kl 6.00. Det var nämligen något som kallas "Early bird sale", det är en stor rea i alla affärer i centrala Bath med 20% rea mellan 6-8 am. Så vi åkte ner dit. Jag behövde skaffa ett par vinterskor så det var ett perfekt tillfälle.
Vi åkte ner dit igår och spanade ut lite saker som vi ville ha så vi var redo för idag. Jag sprang direkt till skohyllan men mina skor var borta. Kollade runt lite efter andra skor men hittade inga som jag ville ha. Då slängde jag en blick till barnavdelningen och såg ett par skor som var okej, ganska klumsiga men varma så det var okej. Haha, intressant va att jag handlar skor på barnavdelningen ;)

Dagens inköp blev: Vinterskor, två par fingervantar och ett par tumvantar. Mycket nöjd! :)

Vi kom hem vid 8.30. Då gick både jag och Flemming tillbaka till våra sängar och sov fram till 10.30 då Sam (Robin och Erik's barnbarn) väckte oss med lite fin tummusik. Yey! Vi packade snabbt och drog iväg till badhuset. Det var mycket roligt! :D

Idag var det även ankomstträff för alla YFU utbytesstudenter i Maine. Lite sent men bättre sent än aldrig, right? Iaf, det var mycket roligt att träffa de andra två. Anna - Japan och D-något, minns inte - syd korea. Båda var mycket snälla och roliga. De kom vid 12.30 tillsammans med deras värdfamiljer + Mike (area-rep) + Sam (YFU-rep). Vi hade möten både i stor grupp men sedan tog de oss studenter åt sidan så hade vi ett litet snack. Det var skojsigt!
De åkte hem vid 6 pm!

Sedan dess har jag gjort lite läxor och degat. Imorgon är det en modeshow i skolans aula som vi alla ska gå på, ska blir super kul! :D

Hoppas ni har det bra där hemma, saknar er. KRAM <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som en rolig dag :)

2010-11-07 @ 12:41:20
Postat av: Anna

Hur kort :O?

2010-11-08 @ 00:08:51
URL: http://taxitraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0