Svar på kommentar



Hej Elin! Kul med frågor :)

Skolan är generellt mycket lättare än den Svenska skolan, enligt mig. Jag har mera läxor och lärarna är mycket hårdare på att allt ska lämnas in eller visas, annars får man en nolla vilket drar ner betyget jättemycket. Matten är lite svår, är ju tvungen att lära mig alla matematiska termer och så. Jag ska verkligen inte skylla allt på min engelska för så är det inte, jag är helt enkelt bara inte ett geni när de kommer till matte. Just nu har jag ett B vilket jag är nöjd med för Honors PreCalculus.
Men nej, skolan är inte svår så länge man gör alla läxor.

Mitt skolår är indelat i två terminer. Första terminen hade jag chorus (kör), Design Workshop (typ redigera bilder lite lätt och så), English (jaa, engelska), Forensic Science (kriminalteknik) och Yearbook (tror de flesta vet vad de är, om inte, säg till så förklarar jag!) :P
Denna termin så har jag Speech (en klass där man lär sig att hålla tal), Study hall (en period där man kan göra läxor), History (historia, blä) och Digital Art (redigerar och fixar olika bilder i ett redigeringsprogram som heter Adobe Photoshop). De är de lektioner som jag har nu. Samma varje dag.

Min engelska var okej när jag kom hit. Jag kunde få folk omkring mig att förstå vad jag ville och så men jag kan inte säga att den var perfekt för det var den inte. Fick G i engelska året innan jag åkte. Men den blir bättre och bättre, även fast de inte riktigt känns så för mig, men jag hoppas att den är bättre nu än när jag kom. Men kommer ganska snabbt in i språket, speciellt i skolan. Alla är mycket hjälpsamma om man inte förstår ett ord eller så :)

Varje helg är olika. Men jag hänger oftast med kompisar, rider eller gör något annat. Svårt att säga :) du får helt enkelt följa min blogg så får du reda på vad jag gör varje helg ;)

Hoppas du är nöjd med dina svar!
Kram :) <3

Kommentarer
Postat av: elin

Åh tack snälla för svaren!! Jag blev jättenöjd med svaren!!:D

& jag ska fortsätta läsa din blogg:D



Jag har tänkt och vill åka som utbytesstudent i en termin i vår, så.. jag kommer nog fråga ett par frågor ÅÅ

2011-04-11 @ 21:34:15
URL: http://systrarnabackstrom.spotlife.se
Postat av: Anna

HAhaha Jag diggar att man kan ha en kurs där man läser läxor xD

2011-04-16 @ 00:17:06
URL: http://taxitraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0