The cutest thing ever! :D

Efter lunch idag åkte jag och Robin till stallet för att "signa upp" för något om Appy (måste hitta på ett annat namn!!!). När vi kom dit höll de på att flytta lite hästar till hagarna med mest skugga för det var så grymt varmt! Väl efter det så pratade vi med Karon och då fick jag reda på att när hon var på hästmarknade så tog hon med Appy hem just för min skull! När hon sa det höll jag på och dö, shit va snällt av henne att tänka på mig där bara för att hon inte hade en häst som passade just mig då. Åh, såå snällt! Dagens ros går till henne :D

Det jag kommer gör är att ha en halflease (halvhyra) av honom i en månad till att börja med. Då ingår det att jag är i stallet en dag i veckan, tillsammans med en annan person. Vi tar in alla hästar samt frukostfodrar hagarna, helt okej tycker jag :)
Då jag typ är den ända som rider engelsk ridning där så sa hon att jag praktiskt taget kan rida hur mycket jag vill (:O!!). Jag har tänkt mig tre dagar (halva veckan) men nu kan jag typ rida 7 dagar i veckan... inte för att jag kommer hinna det men ändå!
Hon fixade även en dressyrsadel till Appy som jag kan rida i :D åh, det är så bra! Han kanske inte är värdens mest utbildade häst men det ska jag försöka ändra på så gott som det går!

Anna (the best person in the world!! <3) frågade hur mycket jag måste betala för Appy, svaret är 110 dollar i månaden. Det motsvarar ca 800 svenska kr. Det tycker jag är helt okej :) Det jag gör är att jag kommer dit en kväll och hjälper till samt att jag rider, ingen mockning eller nått sånt!

ÅH, jag är så glad :D

Kram kram, nu ska jag gå ner och fixa det sista på min kaka inför kakmiddagen! :D WIHO!

Kommentarer
Postat av: Minna

Shiiiiet va nice :D Vad kul! Hoppas det går bra för er :D

2010-09-01 @ 06:58:32
URL: http://mynameisminna.blogg.se/
Postat av: Anna

Oh vad kul! Du ser att allt ordnar sig:) Är man lite hästkunnig så löser sig det mesta. Lucka till med "din häst" / Kram

2010-09-01 @ 21:19:35
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Åh, vad schyst :D

2010-09-02 @ 07:54:32
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Å vad roligt! Lycka till med "din" häst nu :D <3

2010-09-03 @ 23:02:52
Postat av: Cissi

menar du 800 i månaden? :)

2010-09-05 @ 16:38:48
URL: http://cissialskarpeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0