Agusta crime-lab!

Idag var jag på en fieldtrip till Agusta. Vi gjorde ett studiebesök i deras crime-lab. För fick vi en introduktion med powerpoint och så och sedan fick vi en rund tur i alla de olika labbrummen. I detta labb hade de inriktningarna: DNA, Vapen och kulor, fingeravtryck, bilar och lögndetektor-test.
Det var mycket intressant och vi såg faktiskt två personer som jobbade med ett vapen, att sjkuta det för att se om kulan matchar och så :)

Sedan åkte vi till ett ställe och åt vår lunch och därefter tog vi en snabbtur i ett museeum :) En mycket rolig dag och vi var tillbaka i skolan 1.40 så hade typ bara 30 min skola idag!!
Ikväll är det stalltjänst, och såklart så regnar det som vanligt när jag har stalltjänst :P wiho!

Kram <#

Kommentarer
Postat av: Sofie

Häftigt! Någon gång i framtiden ska jag också besöka ett labb, men vi får se när det blir av xD

2010-10-28 @ 18:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0