Busy busy!

Nu har hälften av min långhelg gått, tiden går för fort!

Fredag
Dagen började väldigt bra. Jag, Robin och Erik åkte till YMCA - health center. Där finns det tre bassänger, gym och en inomhus hall. Jag velade in i det sista om jag skulle simma eller gå till gymmet och beslöt mig till sist för att gå till gymmet. Har aldrig varit i ett gym på "riktigt" förur så det var lite spännande. Jag har bestämnt mig för att bli en hälsosam människa, hehe. Vi får det hur det fungerar med mina nutellamackor till frukost och cookies till lunch! Men iaf, så jag sprang i 20 min. Inte så länge men en bra start! Efter det kändes dagen mycket bättre!

Vi åkte hem, jag bytte om och drog till stallet. Det var typ 1000 barn där för att det var någon slags farmdag :P barn är söta! :D
Jag borstade Appy länge, han har en förmåga att alltid rulla sig så fort som han kommer ut i hagen. Känns ganska meningslöst att borsta honom och göra honom fin i ca 30 min efter ridning och sedan när jag släpper ut honom igen så går han två steg och lägger sig ner och rullar. Haha, tur att han är söt iaf! <3
Jag tog lite bilder men jag har kameran upp i mitt rum och jag är för lat för att gå upp och hämta den! Men de kommer...

Kl 3.45 var det samling för alla cheerleaders utan för Middle school. Vi hade en match emot Leeveat. Definitivt den roligaste matchen hitils. De vi spelade mot är state champions tre år i rad så vi beslöt oss för att hejja extra mycket, och det gjorde vi verkligen. Plus att det var ganska kallt så om vi inte gjorde cheers hela tiden så typ dog vi av köld. Slut resultatet blev 55-21 till Leeveat. Helt okej tycker jag :) Go Morse, yeah!
Kom hem ca 11 och var liiiite död efter dagens upplevelser. Dock nöjd! :D


Lördag

Robin och Erik är aktiva i en förening, Habitat. Det är en förening som hjälper folk som inte har så mycket pengar att fixa deras hus. Små förendingar som gör att huset behåller värme bättre och så. Så det var vad vi ägnade dagen åt. Kl 8 åkte vi till Habitat's högkvarter, haha ville bara skriva det!! Där fick vi våra grejjer och sedan bar det av!
Hus nr 1 var ett ganska litet hus. Mitt ansvar var att sätta små lappar bakom elkontakter så att kalluft inte smiter in där, det var faktiskt ett roligt jobb! Detta hus gick fort!
Vi åkte hem och åt lunch och sedan bar det av till hus nr 2. Efter lite felkörningar och 3 timmar senare så kunde vi starta! Fick samma uppgift i detta hus men när jag var klart så hjälpte jag Erik att isolera fönster.
Dett hus tog lite längre tid men vi var hemma vid 6.

Nu sitter jag här hemma, ganska död efter dagens jobb. Snart kommer vår pizza, hoppas jag xD

Imorgon blir det att hänga med Isabelle :D Yey!

Kram kram <3

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Låter ju som en kanon start på din långhelg dårå ;)<3

2010-10-10 @ 16:39:13
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0