Utan bil vore vi strandsatta!

En sak som jag saknar väldigt mycket här är förmågan att kunna ta sig till platser själv. Här är jag beroende av att Erik eller Robin kör mig till träningar, till skolan om vi missar bussen, till affären, ja överallt. Det finns inte rum på vägarna att gå eller cykla så bilen är det enda alternativet.
Som tur är är Robin och Erik grymt snälla som ställer upp i alla lägen och kör oss vart vi vill men jag saknar fortfarande att kunna gå ner på stan efter skolan. Visst kan jag göra det nu men då måste jag ringa Robin eller Erik och be någon av dem att hämta mig när jag är klar.
Saknar också att bara kunna ta min cykel och åka vart jag till, t.ex. till busshållplatsen och ta bussen till Säva. Här finns det en komunal buss och den går en gång per dag och det är ända till Portland. Annars finns bara skolbussarna.

Det är en av de största skillnaderna här gemfört med hemma. Att vara så beroende av bil. Visst är det skönt att åka bil överallt men jag saknar självständigheten som jag har hemma. T.ex. nu sitter jag hemma och väntar på att Robin eller Erik ska komma hem så de kan köra mig först till At&t så jag kan fylla på min mobil och sedan till stallet.
Åh, jag kommer vara så bortskämd och lat när jag kommer hem :P hehe...

Kram kram <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, några planer för kvällen? :)

2010-10-30 @ 18:57:17
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Cissi

vad roligt! :) trivs du i usa?

2010-10-30 @ 19:17:58
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0