Quarters :)

Vad jag minns så har jag inte berättat om min samling av quorters. En quorter = 25 cent. Jag gillar vissa quorters, varför? Jo, alla stater har en speciell quorter med en bild som symboliserar staten samt statens namn :) mitt mål innan detta år är slut är att ha alla stater och kolonier!
Just nu har jag 7 stater kvar: Georgia, Idaho, Michigan, Montana, Oklahoma, Texas och Utah. Av kolonierna har jag 5 av 6 kvar, hehe :P Kolonierna är dock lite mera sällsynta än staterna tror jag!
Jaja, mitt mål är att ha alla, I know. I'm a nerd! Men det är en kul grej. Jag samlar dem på en mapp över USA med rum för mynten. Mycket snyggt.

Flemming gör exakt samma sak och har exakt lika många kvar som jag. Hehe, undrar vem som blir klar först? ;) Den som lever får se! Dock är plånboken lite tung när man ber om växeln i quorters. Idag fick jag 12 dollar i quorters = 48 stycken! Liiiite tungt! xD

Här har ni en bild på min vackra mapp samt en bild på en quorterrulle :D





Jag har nu laddat in massa bilder i datorn så imorgon kommer det bilder ifrån: cidertillverkningen, common grown fair, shoppingdagen samt min nya drog :D
Kram kram!! <3<3

Kommentarer
Postat av: Jonatan

Jag samlar också!!!!!!!:))) har dock inte riktigt fått igång mitt samlande än

2010-09-29 @ 04:36:39
URL: http://jonatantantan.blogg.se/
Postat av: Anna

HAHAH 48 stycken xD

2010-09-29 @ 14:21:08
URL: http://taxitraning.blogg.se/
Postat av: Josefin

Najs Johanna! :D Rolig grej.

2010-10-01 @ 17:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0