Lita på vad jag vet!

Imorgon är mina två sista slutprov för denna termin. Nu är klockan snart 10 och gammal som jag är (hehe) så börjar jag bli trött. Så nu blir de så att jag får lita på den kunskap som jag har nu och göra med den imogron på proven. Det kommer nog gå jättebra :)

Slutproven är lite annorlunda här än i Sverige, iaf på min skola. Här viger de en hel vecka till final exams. Så här såg schemat ut:

Monday - no school, Martin Luther Kind Jr day

Tuesday
7.45 - 9.15 B1
9.30 - 11.00 B2
11.15-12.45 Make up

Wednesday

8.45 - 10.15 B3
10.30 - 12.00 B4
12.00 - 12.30 lunch
12.30 - 14.00 W1

Thursday
7.45 - 9.15 W3
9.30 - 11.00 W4
11.15-12.45 Make up

Friday - no school. Turn around day for teachers (typ att lärarna har tid att rätta proven plus att organisera inför nästa termins elever och då har de inte tid för oss så vi får ledigt, najs!)

Vi har ju varrannan blue dag och varrannan vit dag. Vissa lektioner har man båda dagarna och andra lektioner har man bara varrannan dag. De är typ som att ha 100 p kurser och 50 p kurser.
Iaf, detta med slutprov. Vissa lärare beslutar att inte ha något slutprov, typ i yearbook för mig. Så om man inte har något slutprov så behöver man inte vara i skolan. Det är ganska skönt :) fast med yearbook så måste jag gå dit och jobba även fast vi inte har något prov.

Så jag hade två finals idag, B1+B2 och imorgon kommer jag ha B3+W1 och yearbook (B4). Hoppas ni förstår, de är lite krongligt att förklara schemat! :)

Så nu är de sista rycket och sedan ska jag gå upp och få min skönhetssömn så jag presterar bra på proven imorgon.
Wish me luck <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lycka till! Det kommer säkert att gå galant :) <3

2011-01-19 @ 18:23:30
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0