Lite om allt! :)

Här kommer en liten sammanfattning om vad som har hänt de senaste dagarna. Har haft ett smockat schema så bloggen har varit i tredje hand, alltså inte alls! ;)

Stallet:
Jag var där i tisdags och provred en lektion. Jag kände mig seriöst som en nybörjare igen. Som jag sa är stallet ett dressyrstall så de är väldigt petiga efter den perfekta sisten. Så vi jobbade mycket med det (speciellt mina armbågar och händer!!!) och tror verkligen att jag kan lära mig mycket där. Jag red en liten storhäst som heter Tourmaline men kallas för Tori. Ett svart sto med vit bläs och vita bak(?)strumpor. Jättesöt och verkar ha lite av den där "stopersonligheten" som jag gillar! :D Hon hade gigantiska gångarter, höll typ på att hoppa ur sadeln! Haha, bra träning inför att hoppa upp på storhäst när jag kommer igen!
Iaf, jag kommer rida där 1-2 ggr i veckan samt vara där på lördagar och jobba. Det finns en tjej där som heter Laura, hon är 19 och jättesnäll så kommer jobba med henne! :) Det blir nog roligt!! I'm happy!

Skolan:
Vi har nu på börjat de nya schemat. De är lite mera jobb än förra terminen men det är roligt. Eller, njaa, jag har ju historia.. aja, vi börjar ifrån början och tar ämne för ämne, okii?

Speech - har nu haft två lektioner med speech och det verkar jättebra. Som Jessie sa "skräckblandad glädje" (fast på engelska ofc!). Första lektionen fick alla gå upp och stå 2 min vid podiet (haha, om de heter så?). Antingen fick man stå där och vara obekväm medan alla andra kollade på en eller så kunde man prata och göra så att tiden gick snabbare, för 2 min är faktiskt ganska länge!!
Jag pratade lite och de svarade. Vi pratade om den Amerikanska dialekten och så :P haha, det var inte så farligt!
Andra lektionen, som jag hade idag, så hade vi fått i uppgift att göra en sångtext till ett tal. Jag valden sången "King of anything" och de gick skit. Fick ett B+ på mitt tal. Han sa att min röst lät för snäll hela tinen och han tyckte att det skulle bli spännande att se mig arg när vi måste framföra ett argt tal. Hahhaa, wops! ;)
Så en liten sammanfattning. Klassen verkar vara jättebra, en klass som man kan känna sig trygg med och så och läraren är suberb! :)

Hon US History
- gillar verkligen inte historia men jag tror att den lärare som jag har nu, Mr. Main, kan göra det lite intressant. Jag har bra kompisar i klassen och än så länge så har vi inte gjort något direkt jobbigt. Fast de är lite svårt för jag är den enda i klassen (såklart!) som inte har haft US History sedan 4ran eller nått.... haha, underläge eller vad? Aja, jag kommer ikapp! :) Verkar vara en okej klass för att vara historia! :)

Hon Pre Calc
- matte. Det är lite svårt just nu då jag har glömt bort allt och då menar jag allt. Känner mig som ett pucko. Och dessutom är det svårt att förstå alla nya termer, ord och sedan så har de andra bokstäver i formlerna (:S?). Men det blir nog bra. Gillar klasskamraterna och läraren, då jag ska nog ta mig igenom. Vi har grymt mycket läxor och vi har ett quiz på måndag och vi har bara haft 3 lektioner, hahha. Yeey! :)

Digital Art
- superduper!!! Vi leker typ och lär i photoshop CS5. Verkar vara en jättebra klass, har samma lärare som jag hade i Yearbook och hon är jättesnäll och t.ex. så är Kelci och Julie i min klass. Blir nog roligt, och dessutom har vi inga läxor i denna klass. Det ger den en extra stjärna!! :)

Work Completition
- har det varrannan dag. Man gör läxor typ :P har bara haft det en gång en så länge men gillade personerna och några i min matteklass är där så vi kan sammarbeta med matteläxan, super! Sedan är Isabelle där och kan hjälpa mig med historian (a).

Jag är nöjd med mitt schema även fast jag drunknar i läxor varje kväll. Efter som jag har två Honors klasser så får man mycket läxor och går ganska snabbt frammåt! :P Det blir nog bra! :)


Nu har vi tre dagars ledighet då lärarna har någon spec-dag imorgon. Bara att lee och vara glad! :D
Oj, detta blev ett långt inlägg. Ha de super :D KRAM!!

JUSTE, veckans bästa! Anna (my best friend <3) fyllde 18 år igår (den 26). GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!! Saknar dig grymt mycket. Hoppas du hade en underbar dag <3<3<3

<3

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack tack!! Det här inlägget hade jag faktiskt missat :P <3

2011-01-29 @ 00:03:33
Postat av: Katta

Det låter som om du har hamnat på ett bra hästställe. Sitsen framför allt! : )

Kram

2011-01-29 @ 18:25:18
Postat av: Sofie

Det låter som att du hittat ett bra stall, ser fram emot att höra med om det sen! ;) Låter som att du kommer få bra träning där i alla fall. :D

2011-01-30 @ 22:27:35
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0